Sunday, May 1, 2011

phobia?huh!


ok.tadi aku tweet ng dyh ckp psl aku takut bila ada ramai org.hehe,
and aku pun mencari2 lahh psl phobia ni.menarik tau.mcm2 phobia yg wujud rupanya dalam dunia ni
dan memandangkan aku kebosanan.mari korg baca..
what kind of phobia yg aku ada dan phobia yg aku x ada.and phobia yg pelik2.jom terjahh.!


MY PHOBIAS:

1.Athazagoraphobia  - Fear of being forgotton or ignored or forgetting.
 -yang ni aku rasa semua org ada.esp for the one that we loved


2.Metathesiophobia- Fear of changes.
-certain changes je.esp kwn2 yg berubah.sedih.


3.Dentophobia- Fear of dentists
  -ha yg ni plak xde lahh aku takut dentist.tp aku takut bila duduk kt kerusi tu.imagine dia nak cabut gigi geraham.whoahh.takutt.:'(


4.Myctophobia- Fear of darkness.
 -  hehe.phobia ni time kecik2 lahh.time tiba2 blackout.mmg cari emak dulu.tp skrg x lahh.if nak tdo mesti gelap.lena sikit.tp takut gak bila tiba2 gelap.scaryy


5.Teniophobia- Fear of tapeworms.  /Scoleciphobia- Fear of worms.
 -ouh yg ni mmg aku.time lecturer bukak je slide pic tapeworm.terus meremang bulu roma tgn.smpi aku nk print lecture note ni pun smpi pejam2 mata.takut :S


6.Demophobia- Fear of crowds
- yg mmg pelik sikit.bak kata dayah.aku pun x tahu kenapa.aku takut tempat yg ramai2 org.if aku dlm situasi tu aku mesti kena ada someone.kalau x mmg rasa x tenteram inside and takut lahh..kenapa entah.-.-
ps; phobia ni hanya terjadi jika aku dikelilingi oleh org ramai yg tidak dikenali.tp kalau org ramai gila.and aku kenal.phobia ni x terjadi ok?hik3


PHOBIA2 YG AGAK MUSTAHIL AKU ADA

1.Nostophobia- Fear of returning home.
 - ok ni aku x tahu lahh jika ada org rasa mcm ni.mungkin ada kenangan hitam bg dorg yg berlaku kt rumah.but for me returning home is heaven.name pun student kan.rumah mmg lah syurga :)


2.Siderophobia- Fear of stars
- aku mmg suka sgt ng bintang.dan aku pernah bercita2 mahu menjadi astronomer kerana dek cintakan bintang.so to be siderophobia quite impossible to me :D


3.Chrometophobia- Fear of money.
-  hihi.ni bkn aku je yg x kan phobia with.aku rasa cm semua org je.siapa x suka duit.


4.Dipsophobia- Fear of drinking
-wujud jugak phobia ni eh?to those yg ada..cmner dorg boleh hidup eh?hmm :/


5.Clinophobia- Fear of going to bed.
-haha.aku suka tido.so mustahil juga aku akan ada phobia ni.bed is my bestfriend.esp time boring2 or xde kerja nak buat or mmg dah ngantuk :p
    

                           
6.AnuptaphobiaFear of staying single
-yg ni mmg mustahil jugak utk aku.but i know ada jugak org yg ada kind of this phobia.tp aku x kata itu satu kesalahan sbb it's natural feeling.and i should respect that.tp aku rasa feeling ni hanya berlaku jika aku kehilangan my future husband :'( wallahualam. *erk?no comment.




PHOBIA2 YG PELIKSSS.:/

1.Barophobia- Fear of gravity.
 -cmne tu?ce citer ce citer XD




2.Bibliophobia- Fear of books
 -erk?ni nak perli org malas baca buku pe?



3.Cathisophobia- Fear of sitting.
 -ala.dh tu boleh diri ng baring je lahh.?sob3.



4.Euphobia- Fear of hearing good news.
 -kenapa eh takut ng benda2 baik cmni?:/


5.Logizomechanophobia- Fear of computers.
  -zaman sekarang ni ada lg ke?computer yg takut ng org adalah.haha


6.Triskaidekaphobia- Fear of the number 13.
-number 13 je.?number lain x boleh.?ok kat bwh ni ada...


7.Hexakosioihexekontahexaphobia- Fear of the number 666.
- erk?aku pun fear nak menyebutnya.



8.Hippopotomonstrosesquipedaliophobia- Fear of long words.
-adik beradik lahh dgn yg atas tu.




dan dan dan raja segala phobia jatuh kepada.....(sambil bunyi drum) jeng3....








Panophobia or Pantophobia- Fear of everything.

aku x tahu lahh.cmne pulak kalau fear of everything ni.hmm :/ berfikir dan terus berfikir.
hehe.ok whatever phobia kita or phobia org lain.marilahh kita sama2 belajar respect org lain ok?
x kesah lahh psl phobia ke,psl minat ke,pasal impian dorg ke.
just respect each other.ok?
bye gtg.
need to study and working hard.


ps:dpt gak hilang kan bosan.hehe.btw doakan saya rajin2 ok.
and doakan semua dipermudahkan.amin.
muahhhhhxxx.


http://www.emocutez.com

credited info to : The Phobia List 

0 Comments:

Post a Comment